Längst ner
Föregående ämne
Nästa Ämne
Registrera dig för att posta
Re: Föreskriftsändring på G Vingklippning olagligt |
|||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Just popping in
![]()
Registrerade sig:
09-10-17 14:50 Grupp:
Medlem Inlägg:
2
Nivå : 1
HP : 0 / 0
![]() |
Min lilla goja är faktiskt väldigt väluppfostrad, alla utom min sambo kan hantera henne, det handlar bara om extrem svartsjuka i hennes fall, han är hennes rival om min uppmärksamhet och vi har försökt få henne att acceptera honom men det slutar med blodvite. Samma sak med dom andra fåglarna och sådan har hon varit sedan vi tog hem henne från uppfödaren.
Postat den: 09-10-18 18:02
|
||||||||||
Överföring
|
|||||||||||
|||||||||||
|
Forumadmin
![]()
Registrerade sig:
04-11-23 09:10 Från Stockholm
Grupp:
Forumadmin Inlägg:
2750
Nivå : 41
HP : 203 / 1017
![]() |
Freya- ja då anser jag att det är er uppgift att visa vad "skåpet" ska stå. Uppfostra henne till att det är inte ok att behandla sambon så.
Postat den: 09-10-19 21:31
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
|||||||||||
|
Just popping in
![]()
Registrerade sig:
24/07 14:43:55 Grupp:
Medlem Inlägg:
1
Nivå : 1
HP : 0 / 0
![]() |
Hej!
Min familj är sedan knappt 1 år stolta ägare till en rödpannad dvärgara på snart 3 år. De tidigare ägarna sålde pga allergi och de hade honom vingklippt på sommaren för att kunna ha honom med ute. Vi har köpt en del böcker för att försöka lära oss hur vi ska bete oss. Har sedan tidigare undulater och en nymfparakit. Jag har följt denna tråd med intresse. Vingklippning känns lite som att kapa fenorna på en fisk dvs man förhindrar ett naturligt beteende. Jag har byggt en voljär på tomten (2x3m och drygt 2 m hög) som de älskar att sitta i. Gonzo som papegojjan heter älskar dessutom att följa med oss i båten. Jag har köpt en sele som jag försöker vänja honom vid. Hur tycker ni som har större erfarenhet att jag ska göra? Ska jag låta bli att vingklippa, vänja honom vid selen och flygträna honom inomhus el ska jag fortsätta som de tidigare ägarna. Jag tror han varit vingklippt sedan han varit liten - men man kanske kan träna upp ett mer naturligt beteende igen. (de tidigare inläggen ger en onekligen en hint om vad svaret kan tänkas bli - men jag vill iaf fråga) mvh Jocke
Postat den: 24/07 15:22:13
|
||||||||||
Överföring
|
|||||||||||
|||||||||||
|
Forumadmin
![]()
Registrerade sig:
04-11-23 09:10 Från Stockholm
Grupp:
Forumadmin Inlägg:
2750
Nivå : 41
HP : 203 / 1017
![]() |
Hej Jocke,
Här kommer mitt svar.. och det kanske inte är så oväntat i det hela ![]() Jag anser att man inte bör vingklippa, även om det är en övergångsperiod, utan snarare träna med flygsele och få fågeln att uppfatta det som det positiva, att få komma ut. Har ni problem, så skulle jag rekommendera klicker-träning
Postat den: 25/07 19:25:17
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
|||||||||||
|
Home away from home
![]()
Registrerade sig:
04-11-14 13:08 Från Örnsköldsvik
Grupp:
Medlem Inlägg:
568
Nivå : 21
HP : 0 / 522
![]() |
Rödpannad? Du menar inte brunpannad? Det finns nämligen ingen rödpannad ara (alltså, ingen som heter det).
![]() Välkommen hit BTW. ![]()
Postat den: 08/08 23:15:21
|
||||||||||
Överföring
|
|||||||||||