Revir slagsmål. [Forum - Beteende]

Läser detta ämne:   1 Anonyma användare

Längst ner   Föregående ämne   Nästa Ämne  Registrera dig för att posta

Revir slagsmål.
Just popping in
Registrerade sig:
28/02 11:23:23
Grupp:
Medlem
Nivå : 1
HP : 0 / 0
MP : 0 / 1
EXP : 2
Hej på er
Jag har en fråga angående Karakiki's. Jag har nu skaffat en hona till min Karakiki hane, men sen hon kom in i voljären så har hanen jagat runt i buren i ett helt dygn, jag udrar om detta bara är tillfälligt förekommande, eller tvärtom? .. Är det så med det flesta papegoj arter?

Mvh, Karakiki

Postat den: 28/02 11:31:02
Överför inlägget till andra moduler Överföring

Re: Revir slagsmål.
Just popping in
Registrerade sig:
06/01 14:34:08
Från Stockholm
Grupp:
Medlem
HP : 0 / 11
MP : 2 / 23
EXP : 47
Hej.

Jag har 2 morhuvade som hade suttit tillsammans i flera år. En hona och en hane. Helt plötsligt en dag börja de bråka och har inte suttit i samma bur sen dess. Det går bra när de är utsläppta och flyger lösa hemma. Då sitter de och putsar på varandra, men så fort de är på insidan av en bur tilsammans så hugger honan mot hanen och jagar ner han på botten.

Jag har hört att man aldrig ska sätta in en ny fågel i samma bur som en annan redan har suttit i för då blir det den 'gammla' fågelns revir. Man kan ju alltid prova att möblera om hela buren och sen sätta in båda tillsammans. Men mina gojor har hållt på i ett halvår nu och jag tror inte det kommer bli bättre. Har 2 burar till dem. De får sällskap av varandra genom att burarna står brevid varann och att de träffas på 'neutral mark' sen.

Postat den: 05/03 12:56:20

Re: Revir slagsmål.
Just popping in
Registrerade sig:
28/02 11:23:23
Grupp:
Medlem
HP : 0 / 0
MP : 0 / 1
EXP : 2
Hej Nettan.
Tack för svaret. Jag fick sålt min nymfparakit i Fredags, han fick 10 undulater som sälskap istället, mina karakikis är bästa vänner nu Med facit i hand var jag får snabb med att köpa karakiki honan, därav han var på henne hela tiden, sen kvittar det om det är 2 hanar som har vart tillsammans ett tag om det kommer en ny individ , det blir aldrig bra...men man lär sig av sin misstag.

Mvh. Henrik

Postat den: 07/03 20:27:36

Du kan visa ämnen.
Du kan inte posta inlägg.
Du kan inte svara på inlägg.
Du kan inte redigera inlägg.
Du kan inte radera inlägg.
Du kan inte lägga till omröstningar.
Du kan rösta.
Du kan inte bifoga filer.
Du kan inte posta utan godkännande.